perjantai 3. elokuuta 2012

6 months

Sex månader är nu fyllt. Jag har varit här i sex månader. Ett halft år. Fattar ni, ETT HALFT ÅR ! Tiden har gått helt för snabbt. Jag menar, det har ju hänt helt massor osv men endå, jag vill att tiden skall gå långsammare. Massormassormassor långsammare. Jag har endast 4 månader kvar och det skrämmer mej.

För tillfället har jag den där känslan att jag aldrig vill tillbaka till Finland mera. Jag är bara så kär i Australien. Jag har vänner och kompisar och en underbar host familj. Väldigt sällan tråkigt. Förstås jag saknar alla i Finland, människorna där är orsaken varför jag aldrig skulle kunna flytta hit för gått. Två gånger har jag haft riktigt stark hemlängtan. Jag har gråtit mej till sömns och inte velat stiga upp från sängen (vilket jag inte heller har gjort). Men när man har gråtit lite och skypeat lite och tittat på Finland-bilder samt läst brev som jag har fått av mina bästa vänner så känner jag mej bättre. Det var min terapi.

Mina tre första månader spenderade jag i Brisbane förrän jag flyttade hit till Maryborough vart jag kommer att stanna för resten av året också. Gamla vaihtaren säjer att andra halvan av året alltid är bättre, ojojoj jag kan inte vänta på morgondagen! Varje dag är ett nytt äventyr för mej och jag har lärt mej att man aldrig vet vad som händer näst eller vem man träffar näst. Kanske jag på festen imoronkväll träffar någon som i framtiden kommer att gifta mej med? hahaha.........

Ett utbytesår blir vad man själv gör det till. Life is what you make it. Jag har positiv attityd och tar det mest ut av allting och NJUTER TILL 150%.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti