perjantai 27. heinäkuuta 2012

En helt normi skoldag

Idag var en helt perus fredag, men av nån orsak var jag på jättebra humör. Kanske för att de är fredag och jag har ett jätte roligt veckoslut framför mej? Nåjo men endå, nu tänker beskriva hur en helt vanlig skoldag går till här i St. Mary's College.

8.30 Jag, Costanza och Isabella får skjuss till skolan, vi får skjuss varje dag fast det bara är 2km. Det första vi gör är att vi går (eller oftast springer eftersom vi nästan alltid är sena) till våra skåp och sätter väskorna in där, tar vad vi behöver till 3 första timmarna.

8.40 Bell goes for the first time today. Vi går till våra PC-klassrum och alla blir inrolled. PC-klass är din egen klass på ca. 20 elever från alla årskurser (8-12).

8.50 Första timmen. Jag hade double art, eli två timmar. Jag satt och sketchade. En timme är 40min, så double är 80min.

10.10 Bell goes. Ingen rast, utan man går genast till nästa timme. Jag hade hospitality, eli hussa. Vi gör exakt INGENTING. Sitter och talar medan vi surffar på nettin. Det var meningen att vi skulle göra på vårt projekt, men eftersom vi har ännu 7 veckor tid att göra det så ids vi nu int helt stressa över det ännu hah

10.50 first break! Jag stod med kaverina i Tuk shop kön i ca 20 min och sedan köpte jag mat och sedan åt jag. Vi sitter alltid på samma bänkar med bord, nu på vinteren har vi flyttat dom från skuggan till solen för att inte behöva frysa. First break är 50min lång.


11.40 Till näst har jag enkka. Fredag är game day, vi sitter och spelar olika spel. Idag spelade vi 'hänga gubbe'. Jepp, lite som i lågstadie.

12.20 Gymnastic. Vi spelade tennis. Min favorit timme idag för det är alltid så chill, mitt favorit ämne faktist!!

13.00 Second break. Går åt för 25min och jag brukar äta typ nån frukt eller någo pikku naposteltavaa.

13.25 Matta, jag hatar matta. Även fast det är super enkelt hit så lyckas ja tappa bort mej och bli confused. Men idag orkade jag inte göra någonting så jag satt och tala med min bänk granne hela timmen. Läraren kom en gång och sade att vi borde göra nånting men det var allt..

14.05 Rella. Vi tittar på leffa hela timmen som kommer att ha att göra med vårt projekt som vi kommer att starta nästa vecka.

14.45 Vi går till PC klassen och blir marked off. Dagen är slut!

Skoltimmarna blir ca. 30 min långa eftersom vi måst springa mellan klasserna och alla måste slippa in och sätta sej och dedär normiga inom dom där 40min.

Efter skolan chillade jag en stund med kaverina och sedan gick vi systrar hem, via town och via Hungry Jacks, men endå.

Så vad tycker ni om min tunga skoldag? ;) Det värsta, eller kanske bästa? är att varje dag är lika chill som idag.



2 kommenttia: